top of page

איך לבדל את עצמנו מול מעסיקים בשוק הייעוץ

פינת חמישי ב-17:00 לקהילה-26.9.2024

אחה"צ טובים :)

פינת חמישי ב-17:00


הכל התחיל במגש פיצה

לפני שבוע קראתי בפייסבוק את הפוסט של הדס אלמוג הנפלאה, שבו היא סיפרה על קמפיין מיוחד של חברת פיצה האט בשם ResZAmes.


פיצה האט מציעה ללקוחות שלה שמחפשים עבודה, לשלוח עבורם מגש פיצה למעסיק הפוטנציאלי, כאשר קורות החיים שלו יודפסו על גבי האריזה:




הקמפיין הזה הושק בניו יורק, ללא ספק מקום שבאופן מסורתי כמות האנשים שמחפשים בה עבודה מכניסה הוא לא פרופורציונלי לכמות המשרות.


בתחום הייעוץ בארץ הסיפור של מציאת עבודה בגופי ייעוץ או במחלקות פיתוח ארגוני בחברות וארגונים הוא מסע לא פשוט. אלפי קורות חיים זורמים לכל חברת ייעוץ בארץ, וכמות המשרות קטנה משמעותית מהביקוש.


הקושי המרכזי הוא להגיע בכלל מעמד הראיון, או אפילו לשיחת הטלפון הראשונית. רוב קורות החיים נשארים להם במייל הארגוני, או הלינקדין, מבלי שמישהו עבר עליהם.



איך אפשר להבטיח שקורות החיים שלכם לא ייעלמו בתוך ערימה אינסופית של מועמדים? אני מצרף כמה דרכים יצירתיות לבדל את עצמכם כמועמדים ולהציג את עצמכם לארגון.


  • מפה אסטרטגית אישית: יצירת "מפת דרכים" שמציגה את מסלול הקריירה שלכם עד כה בצורה של תהליך אסטרטגי. ניתן להשתמש בעקרונות ניתוח בסיסיים כגון SWOT, ולהציג כיצד היועץ מתמודד עם אתגרים והזדמנויות או במודלים יותר מתקדמים כמו Business Model Canvas ואז להראות להראות איך אתה כיועץ "מנהל" את עצמך כעסק – כולל הצעת הערך שלך, ערוצי הפצה (כיצד אתה מתקשר עם לקוחות או צוותים), משאבים עיקריים (כישורים), ושותפויות מרכזיות (כגון לקוחות קודמים או רשת מקצועית).

  • ווידאו תדמית: הקלטת סרטון קצר (1-2 דקות) שבו נציג את עצמנו ואת הגישה הייחודית שלנו לפתרון בעיות ייעוציות, ואת המוטיבציה שלנו לעבודה בתחום. ניתן לכלול תרחישים מעשיים או הדמיות של ניתוח בעיות ייעוציות.

  • קורות חיים בתוך קוביית קסם: לשלוח קורות חיים בתוך פאזל תלת-ממדי (לדוגמה, קוביית קסם) שהמנהל צריך להרכיב על מנת לקרוא אותו. זה לא רק מהנה אלא גם מדגים יצירתיות ויכולת לפתור בעיות.

  • דו"ח ייעוצי מותאם אישית: היועץ יכול להכין ניתוח קצר של החברה שאליה הוא פונה (בין אם זה על מבנה ארגוני, השוק שבו היא פועלת, או תחום פעילות ספציפי) ולהציע המלצות לשיפור. הרעיון כאן הוא להראות את היכולת לספק ערך אמיתי כבר מהשלב הראשון.

  • מדד הצלחה אישי: יצירת טבלה או גרף המדמה KPI (מדדי ביצוע) שמציג את ההישגים שלנו לאורך זמן, כולל מטרות שהצבנו לעצמו וכיצד עמדנו בהן.

  • שימוש באמנות או גרפיקה אישית: שליחת קורות חיים המעוצבים בצורה אמנותית או גרפית, תוך שימוש בעיצוב שמדגיש את הסיפור האישי של היועץ, כישוריו ופרויקטים שביצע.

  • "משפט ארגוני" אישי: יצירת תבנית המציגה את קורות החיים בתור מקרה משפטי, שבו היועץ מייצג את עצמו כ"פתרון אופטימלי" לחברה שאליה הוא פונה, עם "עדויות" ו"ראיות" שמדגימות את כישוריו, הישגיו ופתרונותיו.

  • "יום בחיי יועץ" בבלוג: כתיבת בלוג ייעודי שמתאר יום בחיי היועץ העתידי, תוך שילוב של סיפורים מהחיים וכיצד היועץ מתמודד עם בעיות ונותן פתרונות ייעוציים. הפצת הבלוג בפלטפורמות כמו לינקדין יכולה למשוך תשומת לב ממנהלי חברות הייעוץ.


אין ספק שהשקעה ביצירת פרויקט כזה מצריך מאמץ ומחשבה. הרבה יותר פשוט ללחוץ send עם קובץ ה-cv הרגיל. בעיניי המאמץ הזה בהחלט שווה את זה. כאשר אתם מציגים את עצמכם בדרך ייחודית ומקורית, אתם מגדילים משמעותית את הסיכוי שלכם להתבלט מתוך מאות ואלפי הפניות האחרות שהמעסיק מקבל.



זה לא רק תופס את העין – זה גם מוכיח שאתם יצירתיים, בעלי תעוזה ויודעים להוציא רעיון מהכוח אל הפועל.

אין גוף ייעוצי שלא היה רוצה יועץ כזה אצלו. תזכרו שבמעמד הראיון (שלרוב בכלל לא מגיעים אליו), המעסיק בצד השני חושב חלק מהזמן עליכם כאנשי מקצוע, אבל רוב הזמן על הלקוחות שלו ועל ההתאמה ביניכם.


הצגה עצמית בצורה שונה מהמקובל יכולה לאותת למעסיק שיש כאן דמות שיכולה לסייע לו להחדיר חדשנות, אומץ ויוזמה לארגון שלו ולקשר שלו עם הלקוחות.


מוזמנים לנסות, או לשתף בדרכים יצירתיות שאתם השתמשתם בהם כדי להתקבל או לקבל יועץ לעבודה.



סופ"ש מצוין!


מנכ"ל פלג ייעוץ

שותף מייסד של האקדמיה לאומץ

מרצה לאומץ ניהולי במכללה למנהל

חבר הנהלת פ.א.י ומוביל "סיירת החברים" של העמותה



Σχόλια

Βαθμολογήθηκε με 0 από 5 αστέρια.
Δεν υπάρχουν ακόμη βαθμολογίες

Προσθέστε μια βαθμολογία
bottom of page