top of page

ספר: Initiating and Inviting Generative Change - Tova Averbuch - טובה אברבוך




על הספר


העולם שלנו משתנה כל הזמן. אם אתם מחפשים דרך חדשה להיות, לחשוב ולפעול כמנהיגים, מנחים ויועצים – הספר הזה נועד לכם.

הוא יכול לשמש לכם כמדריך להתמודדות עם מורכבות ויצירתיות בדרך לחיבור בעלי עניין מגוונים המחפשים ויוצרים ביחד עתיד נשאף.  


לתיאור הספר כולל ראיון קצר אודותיו, תוכן עניינים,  והמלצות מאדגר שיין, דיאנה וויטני, הריסון אוון, פגי הולמן ואחרים : https://tovaaverbuch.com/?page_id=1290  


על הסופרת טובה אורבוך

טובה אורבוך היא יועצת לפיתוח ארגוני מזה למעלה מ40 שנה. מאז 1999 חלוצה בישום גישה דיאלוגית ומתודולוגיות השתתפותיות (כמו מרחב פתוח, חקר מוקיר, קפה עולמי, קליידוסקופ ארגוני ועוד) בעבודתה בתוך ומעבר לארגונים עסקיים, ציבוריים וממשלתיים, בקהילות ובחברה, בישראל ובחו"ל. לימדה ומלמדת במגוון תוכניות הכשרה אקדמיות וחוץ אקדמיות, ותרמה פרקים לספרים בתחום.  משנת 2019 מנהלת אקדמית ומלמדת, יחד עם שותפתה רתם עפר, הכשרה שנתית לעבודה דיאלוגית והשתתפותית עם קבוצות גדולות, כמו כן מורה ומנחה של קורסים בינלאומיים לפיתוח ארגוני-דיאלוגי.



אודות הספר


תוכן עיניינים


Foreword By The Series Editors

Dedication 

Gratitude and Acknowledgements 

Contents 

Introduction

Part 1 Practical Theory

Chapter 1  Dialogic Work in Organizations   

Chapter 2 Swirling Spiral Model of Emergent Change   

Chapter 3 Beginnings and Endings   

Part Two Practice: Step by Step

Chapter 4 Readiness: Initial Screening for Suitability    

Chapter 5 Caller and Sponsor Circles of Engagement    

Chapter 6 Contracting for Emergent Outcomes    

Chapter 7 The Management Team and Planning Team Circles of Engagement    

Beginning today – a Concluding Note   

References   






תיאור הספר והמלצה מאת פרופ' ישראל כ"ץ

הספר שלפנינו עוסק בסוגיה שהיא בלב הייעוץ הארגוני: תהליכי שינוי. איך יוזמים, איך מתניעים ואיך מקדמים תהליך של שינוי בארגון או בקהילה.

זה גם חלק ממפעל בינלאומי חדש חשוב של הוצאת ספרי יסוד בשדה הפיתוח הארגוני, שגם ממשיכה מסורת נחוצה וגם מביאה רוח חדשה ומרעננת.

בספרה מצליחה טובה אורבוך להישאר נאמנה לגישה הערכית שהנחתה מיסודה את עיצוב מורשת הפיתוח הארגוני (O.D.),  ועם זאת לתת הד לרעיונות ועמדות שהתפתחו בעשורים האחרונים, הן בגישת המרחב הפתוח, הן בתיאוריות של ספיראליות, הן מהעולם של מורכבות. זאת, תוך שימת דגש על דיאלוג, סקרנות, פתיחות, גמישות, מחויבות מקצועית. הן באופי הכתיבה והן בעמדה שהיא נותנת לה ביטוי ניכרים האותנטיות, האופטימיות והרצון לסייע ולעשות. יחד עם אחרים ועבורם. לצד מתן ביטוי לעמדה עקרונית זה גם ספר לאנשי מעשה, ידידותי ונגיש באופן ניסוחו, וגם מציע כלים אופרטיביים ברוח העמדה המובאת בו.

 

ישראל כ"ץ


המלצה מאת מירב ינאי


"...טובה מלווה, מדריכה ומאמנת שלי ב- 22 השנים האחרונות, בתחילה בתפקידי כיועצת ארגונית ומאוחר יותר בתפקידי כמנהלת בכירה בארגונים. למדתי מטובה איך לא  לדעת, איך להרפות  ואיך להקשיב לתהליך המתהווה ובעיקר איך להוביל על ידי דיאלוג... מתוך 40 שנות הניסיון שלה מזדקקת פרספקטיבה יצירתית, הבנה מעמיקה של המטא-שינויים בארגונים ובתרבות, ומדריך להתמודד עם האתגרים הנוכחיים העומדים בפנינו. ספר זה הוא מתנה לאנשים שאין להם זמן אבל רוצים להיות טובים יותר!"                                         מירב ינאי, יועצת ארגונית ומנהלת בכירה בתעשיית ההייטק

 

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page