top of page

קולו של הלקוח - מארחים את עידן זו-ארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח

השוק משתנה ללא הרף ומגפת הקורונה טרפה הרבה קלפים בקרב ארגונים ואולי גם במקצוע הפיתוח הארגוני. בקרב קהילת היועצים שלנו, חברי פ.א.י, עולות שאלות רבות:



* מה הלקוחות שלנו צריכים היום?

* מה הם יכולים ורוצים לאפשר לעצמם?

* מה האתגרים שבגינם הם ירצו לקבל שירות בתחום הייעוץ והפיתוח הארגוני?


בסדרת מפגשים זו, אנו מגישים לכם הזדמנות נדירה לפגוש, לשאול ולהיחשף לצרכים הארגוניים והעסקיים של מנהלים בכירים משלל תעשיות וענפים במשק בסדרת מפגשים עם מנהלים בכירים.


במפגש הראשון, שנערך ב- 28.6.21, ארחנו את עידן זו-ארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח

במסגרת תכנית "קולו של הלקוח" אירחנו הפעם את עידן זו-ארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח.  

עידן סיפר על עצמו, על מסלול ההתפתחות המקצועי שלו ועל חברת רב בריח אותה הוא מנהל משנת 2019.

על פי מתודולוגיית "קולו של הלקוח", ניסינו להבין מה המשימה המרכזית של עידן כמנכ"ל רב בריח (Job to be done), מה הכאבים והאתגרים שלא מאפשרים לו לישון טוב בלילה (Pains) ומה התועלות והערך שעידן צריך (Gain). 

 

המשימות והאתגרים של עידן וקבוצת רב בריח Job to be done)) לאור החזון והאסטרטגיה שלהם:  

  1. המעבר למכוונות לקוח (בשונה ממכוונות מוצר), דבר שחייב שינוי מבני ותפעולי רחב בארגון

  2. תפיסת החברה כחברה טכנולוגית – הקמת קווי ייצור ומפעלים בחזית הטכנולוגיה, ביסוס מערכות שליטה ובקרה ועוד.

  3. כוח אדם – יצירת מחוברות ארגונית וקשר רגשי של העובדים עם הארגון, טיוב כ"א.

עידן שיתף בפתיחות וסיפר על הכאבים והנושאים שמטרידים את מנוחתו (Pains  ), נחשפנו למגוון צרכים וכאבים בהם: משבר שרשרת האספקה, קושי בגיוס כ"א מתאים, עליית מחירי חומרי הגלם, שוק תחרותי, הקושי בהתנהלות מול משרדי הממשלה. במקביל נחשפנו גם לקושי הנקודתי במשבר הקורונה ומבצע שומר חומות.

 

ביררנו מול עידן במי הוא נעזר ומתי ומה התועלות והערך (( Gains שהוא היה רוצה לקבל. מצאנו שעידן נעזר ביועצים ארגוניים לאורך כל השנים בעיקר לצורך סיוע בתהליכי השינוי אותם הוא מוביל בהקשרים הפסיכולוגיים והתרבותיים. הוא שם דגש על עבודת היועץ עם הנהלת הארגון הן ברמה האישית והן ברמה הקבוצתית. 

 

המשתתפים במפגש שאלו את עידן שאלות מסקרנות נוספות, כך למדנו כולנו להכיר טוב יותר את האתגרים העומדים בפניו כמנכ"ל של קבוצה גדולה השואפת להיות בקדמת הטכנולוגיה בתקופות של שינויים ומשברים גלובליים.

 

את המידע ששמענו עיבדנו בקבוצות קטנות שדנו בשאלות : 

  1. מהן ההשלכות של מה ששמענו על פרקטיקות הייעוץ הארגוני

  2. מהי הצעת הערך שהייתם מציעים ללקוח?


להלן טעימה קטנה שליקטנו מהדיונים בקבוצות  

  1. רעיונות ומחשבות בנושא השלכות על פרקטיקות הייעוץ הארגוני:

  • יעוץ המתייחס להיבטים הערכיים וכן לעיצוב השיח הארגוני סביב ערכים.

  • ייעוץ לחדשנות במובנים הרחבים, כגון, פתרונות חדשניים לגיוס כ"א.

  • תפיסת תפקיד היועץ: מישהו לחושב איתו VS. מישהו שנותן רעיונות/עצות

  • ייעוץ אסטרטגי

  • פיתוח המשאב האנושי בגישה חדשנית המתייחסת להגברת המוטיבציה דרך מנגנוני קידום והגשמה אישית של העובדים.

  • יעוץ ארגוני פנימי VS חיצוני 

  • יועץ ארגוני חיצוני  - מישהו לדבר איתו, מסייע "לפתוח ראש",  איש סוד 

  • יועץ ארגוני פנימי – להובלת תהליכים פנים ארגוניים

  1. רעיונות ומחשבות להצעות ערך:

  • ייעוץ אישי, רגשי, פסיכולוגי

  • סיוע בהתמודדות עם שינויים

  • חיזוק הלויאליות של עובדים

  • תהליך לשיפור הניהול המטריציוני – יצירת הרמוניה, חיזוק שותפויות

  • עבודה עם ההנהלה לחיזוק האמון והתקשורת בין חברי ההנהלה

  • תכנים בנושאים הקשורים להעצמה והגשמה עצמית של עובדים/מנהלים

  • בנייה וליווי של קבוצות עמיתים בארגון

  • ליווי בתחום הגיוס החדשני


המפגש הבא בתוכנית "קולו של הלקוח" יתקיים ביום ראשון: 11.7.21 ובו תתארח ענת קורן, סמנכ"לית משאבי אנוש של עמותת איל"ן. 

עמותת איל"ן הוקמה ב 1952 ומטפלת באלפי ילדים ובוגרים עם מוגבלות פיזית המתמודדים עם מוגבלות מוטורית ומחלות שריר ועצב שונות. איל"ן מעניקה שירותים לאלפי ילדים ובוגרים עם מוגבלות ובני משפחותיהם,  באמצעות עשרות סניפים ומוסדות הפזורים בכל רחבי הארץ. 

 

במפגש הזה נוכל להתוודע לצרכים ולאתגרים של סמנכ"לית בעולם העמותות ונחשוב יחד על הצעות ערך מתאימות שאנחנו יכולים להביא כיועצים ארגוניים על מנת לעזור להם להשיג את ייעודם. 

 

אפרת גרינברג & סמדר כהן איסבורנו

יועצות ארגוניות, חברות בפ.א.י , מובילות את תכנית "קולו של הלקוח"

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page