top of page

תקצירי הרצאות (מושבים מקבילים 2) - כנס 2023




איך עושים חדשנות (טכנולוגית ותהליכית) בארגון לא חדשני - מנקודת מבט של נועץ ויועץ 

ד"ר דיצה מורלי שגיב, קובי פרלשטיין, לילך זוהר


תקציר: 

שירותי הרווחה בדומה לשאר המגזר הציבורי חווים משבר מהותי מתמשך המביא לפגיעה ביכולת לספק שירותים מיטביים ומותאמים למציאות המשתנה לאזרחים.

בדומה לעולם העסקי , גם במגזר הציבורי ובשירותי הרווחה חדשנות היא אסטרטגיה ואפשרות משמעותית לאפשר התמודדות עם המציאות המשתנה ועם האתגרים שעומדים לפתחם ולסייע להם להישאר רלוונטיים.

אבל איך מקדמים חדשנות (טכנולוגית ותהליכית) בארגונים שאינם חדשניים? 

במושב זה נדגים את התהליך שקורה במשרד הרווחה לאימוץ והטמעת חדשנות כחלק מתרבות ארגונית ותפיסה אסטרטגית. נתאר את המוקדים המרכזיים שזוהו בתכנית האסטרטגית.

נדגים את העקרונות להובלת מהלך כזה המשלבים   עקרונות של הובלת שינוי , תהליכי יעוץ ארגוני תומך ותכנית אסטרטגית מערכתית לנושא ואת מעגל העקרונות המלווה את התכנית ( להתחיל עם הלמה, גם וגם, להעז לדעת, לחשוב אחרת, להיות שועלים בעולם של קיפודים, כישלון הוא סוד ההצלחה).

(אין כמו משבר טוב כדי לצמוח, תכנון ולא טקסים, מתחילים עם מי שיש, עובדים מלמטה למעלה, מייצרים סקרנות – יותר שאלות ופחות תשובות, walk the talk , אקו סיסטם – ביחד משיגים יותר, למידה מאחרים – יותר שועלים ופחות קיפודים, חווית משתמש – תהליך חוויתי הנוגע ברגש.)

נדגים ונציג את תוצרי התכנית ואת קהילת החדשנות שהתפתחה ומשגשגת ואת האתגרים לעתיד.

נציג את האתגרים בצד ההזדמנויות שהמהלך מביא וגם טיפים לאיך אפשר לעשות חדשנות בארגונים לא חדשניים על בסיס הניסיון שצברנו.

נדגים איך עבודה באקו סיסטם – חיבור בין עולמות ידע שונים : יעוץ ארגוני, עבודה סוציאלית, הייטק ותעשיה ,מייצרים מוצר בעל ערך ותועלת לציבור ומשיגים אימפקט משמעותי .



על המרצים:




ד"ר דיצה מורלי שגיב - מנהלת אגף בכיר חדשנות וטכנולוגיות  

עובדת סוציאלית בכירה מעל 30 שנות ניסיון, משמשת כיום בתפקיד מנהלת אגף בכיר חדשנות וטכנולוגיות במשרד הרווחה , מרצה בביה"ס לעבודה סוציאלית במכללת ספיר ובעלת הכשרה של יועצת ארגונית. דיצה שימשה במגוון תפקידים במגזר הציבורי בעיריית תל אביב ובמשרד הרווחה והובילה בשנים האחרונות את תהליך הרפורמה במחלקות לשירותים חברתיים. הדוקטורט שלה עוסק בתחום טיפול ומניעת אלימות כלפי אנשים עם מוגבלויות ואף ניהלה את מערך המעונות הממשלתיים בתקופת הקורונה. 







קובי פרלשטיין – מנהל פרויקט חברת ERA

קובי הוא דירקטור וראש תחום אסטרטגיה ארגונית בחברת ERA יועצים; מומחה בייעוץ אסטרטגי-ארגוני עם למעלה מ-18 שנות ניסיון. לקובי הבנה רחבה וניסיון רב בהובלת תהלכים אסטרטגיים, בגיבוש וביישום שינויים מבניים וארגוניים ובליווי מנהלים בכירים.קובי הוא בעל תואר MA בפסיכולוגיה חברתית-ארגונית מהאוניברסיטה העברית (בהצטיינות), ותואר BA בפסיכולוגיה ובפילוסופיה מאוניברסיטת בר-אילן (בהצטיינות יתרה).







לילך זוהר – יועצת ארגונית חברת ERA

לילך היא יועצת בחברת ERA יועצים, בעלת 5 שנות ניסיון. לילך עוסקת במגוון תחומים בעולמות הייעוץ, וביניהם: ליווי שינויים וניהול קהילות, קידום חדשנות בארגונים, פיתוח למידה והדרכה, הנחיית סדנאות וקבוצות, מחקר וניהול ידע ועוד. לילך היא בעלת תואר MA בלימודי הארגון (בהצטיינות) ותואר BA בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ובמדע המדינה, שניהם מהאוניברסיטה העברית.






 

אומץ לב ייעוצי - סדנה 


יואב לב-רן, עידן לוין 



תקציר:  

סדנה בת שעה וחצי שמטרתה לקדם מודעות ולהנגיש כלים מעשיים של אומץ אישי, ניהולי וארגוני.תהליך הלמידה יתקיים באמצעות חקר אישי של אירועים מקצועיים משמעותיים בחיי היועצים/ות ודרך היכרות עם מתודולוגיית האומץ. הסדנה תתקיים כמרחב של התבוננות אישי ומקצועית, ותאפשר למשתתפים לנתח את תפקידם מנקודת המבט של אומץ ניהולי וייעוצי. לא כמושג פילוסופי, אלא כמיומנות יישומית.

 




על המרצים: 

סא"ל (במיל) יואב לב-רן, לוחם ומפקד ביחידות המיוחדות של צה"ל. מייסד שותף של האקדמיה לאומץ ובעלים של י.א.ל.ל.ה בוגר תחרות איש הברזל ו-4 מרתונים מרצה, מנחה סדנאות לפיתוח אומץ ניהולי











מר עידן לוין , מייסד שותף של האקדמיה לאומץ ומנכ"ל חברת פ.ל.ג ייעוץ בע"מ חוקר אומץ, עוסק בפיתוח מיומנויות של אומץ ניהולי וארגוני במגזר העסקי והציבורי מתמחה בלמידה התנסותית, ייעוץ דיאלוגי ופיתוח ארגוני 


















 

לקחים מתא הטייס: ניהול ארגון בזמן משבר מתגלגל - חקר מקרה 

 איה לחמי


תקציר: 

לפני 4 עשורים כבר הבינו בעולם התעופה והרפואה,  שכדאי להתאמן לחירום ולמשבר, דווקא בזמן שיגרה ובסביבה בטוחה. כך במקרה משברי נדע לשלוף את שיטת ההפעלה הנכונה בקלות רבה יותר ונהיה פתוחים לחשיבה יצירתית בחיפוש פתרון לבעיות מורכבות. 

אימון במצבי משבר מאפשר את המרחב הבטוח לעשות, לטעות, ללמוד מהטעויות.  אימון של צוות אורגני קבוע מייצר פרקטיקות  התנהלות "חדשות" שמאפשרות לנטרל את מורכבות מערכת היחסים שלפעמים קיימת ולאפשר שמירה על התנהלות ברורה ומיטיבה לטובת פתרון המצב. אחרי התנסות מסוג זה תמיד ייערך תחקיר, להפקת לקחים להתנהלות עתידית.

זהו חקר מקרה סדנאי וחוויתי, הכולל רקע תיאורטי על מצבי משבר בארגונים, סיפור מקרה מתגלגל וניתוח שלו לאור מרכיבי המודל. בסופם, ייערך דיון ביכולת ובערך של שימוש במודל המארגן להתנהלות במשבר וביצירת סביבת סימולציה בתוך הסביבה הארגונית גם מחוץ למקומות הטבעיים (רפואה ותא טייס). מה ניתן לקחת מהתובנות הללו למרחב הניהולי בחברות עסקיות?

במפגש המשתתפים יתנסו  בזיהוי בחירות אוטומטיות ולאחר הצגת המקרה ועיון בבחירות האישיות, יערך  תחקור והצגת המודל המארגן (CRM), תוך דיון 

ועיבוד במודל ובכלים ליישום בארגונים.





על המרצה:

איה לחמי - מנכ"לית ומייסדת AL Consultants, חברה גלובלית לייעוץ ארגוני המתמחה בעולמות ההייטק והסטארטאפ. יועצת ארגונית ופסיכולוגית תעסוקתית, שליוותה עד היום מאות חברות, הנהלות ומנכ"לים בתהליכי אסטרטגיה פנים ארגוניים ליצירת צמיחה משמעותית בחברה.  










 

הרצאות TED קצרות - כששטח ומחקר נפגשים - ממשקי אדם וטכנולוגיה

ד"ר קלרה ריספלר  - מנהלת המושב


 יחסי אדם וטכנולוגיה: יישום פלטפורמת שירות עצמי בארגונים

ד"ר קלרה ריספלר



תקציר:

האינטליגנציה המלאכותית היא ה BUZZ האחרון, אך כבר עם הופעת האינטרנט בשנות ה-90 , החלו שינויים משמעותיים בתשתיות ניהול אנשים בארגונים בשל כוחה המשבש של הטכנולוגיה. 

השינוי הורגש בעיקר במעבר משירות אישי פנים אל פנים לפלטפורמות שירות עצמי דיגיטליות. במקום להתנגד או להתחרות בטכנולוגיה, המנטרה הפכה ל"אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם". 

ההרצאה תציג CASE STUDY של חברה טכנולוגית רב לאומית מובילה, הממחיש את האבולוציה של שילוב טכנולוגיה עם HRM. 

 ייבחנו האתגרים בניווט המעבר למערכות שירות עצמי תוך שיקוף ההשלכות על המרכיב האנושי באספקת שירותי משאבי אנוש איכותיים.






על המרצה:

ד"ר קלרה ריספלר, חברת סגל בכירה, חוקרת ומרצה, בתכנית לתואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני ובחוג לניהול שרותי אנוש מכללת עמק יזרעאל .  בעלת נסיון של מעל 30 שנים בתחומים מגוונים של ניהול משאבי האנוש ויעוץ למנהלים.ות בחברות מובילות במשק. כיום במקביל לעיסוקה האקדמי מייעצת לחברות מובילות, בעיקר בתחום ההיי-טק,  באשר לשינויים בעולם העבודה וההשלכות על עובדי הארגון.




 





 

רפואה טכנולוגית או טכנולוגיה רפואית 

הגב' לימור עמרני


תקציר:

בשלושת העשורים האחרונים, השימוש הגובר בטכנולוגיה בתחום הרפואה בכלל ובהריון ולידה בפרט, הותיר את חותמו על האופן בו נשקלות הכרעות קליניות בקרב רופאים. היצע גדל של סוגי בדיקות המתבססות על מאגרי מידע שונים יצרו הליך רפואי נסמך בדיקות טכנולוגיות, מתועד ומהיר. 


במציאות שבה הזירה הרפואית הופכת ליותר טכנולוגית, מרובת נתונים ומקורות מידע, נשאלת השאלה כיצד יכריע הצוות הרפואי – רופאים/ות מיילדים ואחיות מיילדות כאשר האינדיקציות שמספקות הטכנולוגיה )אולטרסאונד , מוניטור, בדיקות מעבדה( סותרות את האינדיקציות החושיות, מגע אינטואיציה או את התחושות של המטופלות? למשל תנועות עובר ובדיקת דופק שנראות תקינות באולטרסאונד ובמוניטור; אך המטופלת מרגישה מצוקה עוברית. כיצד תנומק ההכרעה במצבים שבהם קשה לקבוע בוודאות כיצד נכון או ראוי לפעול? כיצד יתועדפו כל אחת מהאינדיקציות הרפואיות והפרשנות הניתנת להן? האם תיהיה הישענות יתר על האינדיקציה הטכנולוגית? במה תלוי המשקל השונה שייוחס למקורות המידע השונים? האם יש חשיבות לאינטואיציה, ל ניסיון או לתפיסות עולם? הראיונות חשפו סיפורי טיפול המשקפים את המתח שבין החושי, האנקדוטלי והטכנולוגי. 


מטרתי היא להתחקות אחר 'המנגנון השקט' בקבלת ההחלטות של הצוות הרפואי בבואם לבצע הכרעות רפואיות הרות גורל המתקיימות בין חיים לבין מוות. 





על המרצה: 

לימור עמרני, סוציולוגית ארגונית ו חוקרת בעלת ניסיון של כ– 20 שנה בתהליכי אבחון , יישום והטמעה בארגונים. בשנים האחרונות מתמחה בתחום הבריאות והרפואה כולל פיתוח מודל קבלת החלטות לצוותים רפואיים ודרגים ניהוליים דוקטורנטית באוניברסיטת בר אילן, בתוכנית מדע טכנולוגיה וחברה בהנחייתם של פרופ' נדב דוידוביץ, פרופ' אורן הרמן וד"ר שירלי בר לב. המחקר עוסק באופן בו מתקבלות החלטות של צוותים רפואיים בתחום של הריון ולידה בבתי חולים בישראל תוך התייחסות למגוון מקורות המידע הטכנולוגים




 


"אלגוריתמים בשירות הארגון"  - מערכות בינה מלאכותית בעולם העבודה בישראל 

הגב' ענת קורן



תקציר:

ההרצאה מתבססת על מחקר איכותני שנעשה בקרב ארגונים שאימצו מערכות בינה מלאכותית בישראל, במטרה להתחקות אחר כניסתן של טכנולוגיות טרנספורמטיביות אלה לארגונים בישראל ולבחון מהו הערך הנתפס שיש למערכות אלה עי" קהילת המומחים בארגון (מנהלים ואנשי משאבי האנוש).

מה מאפשר הידע האלגוריתמי שלא מאפשר הידע שנוצר ע"י בני האנוש? מה מקור כוחו ואיזה מקום הוא תופס בתהליכי קבלת ההחלטות לעומת הידע האנושי?





על המרצה:


יועצת ארגונית ומנהלת משאבי אנוש בארגונים טכנולוגיים גלובליים,

דוקטורנטית בתוכנית למדע טכנולוגיה וחברה בבר אילן

חוקרת שימוש במערכות בינה מלאכותית ככלים ניהוליים בארגונים




 


כיצד מהפכת ה AI וכלים ייעודיים בשימוש AI, משפרים את תהליך הייעוץ הארגוני, סדנא חוויתית

יקי כלפון


תקציר: 

בסדנא נציג פלטפורמה טכנולוגית עם בינה מלאכותית עבור ייעוץ ארגוני, שפותחה ע״י חברת

 

.




המשתתפים ילמדו על האפשרויות והטכנולוגיות שבינה מלאכותית מציעה וכיצד הן משפיעות ותורמות לתהליכי הייעוץ. 

הסדנה תעסוק גם באתגרים, באסטרטגיות הטמעה, ובהשפעה של בינה מלאכותית על מגמות העתיד בתחום הייעוץ הארגוני והיא מתבססת על מחקרים בתחום הבינה המלאכותית והשפעתה על תהליכים ארגוניים.





על המרצה:

 יקי כלפון , מנהל ויועץ ארגוני עם ניסיון בתפקידי ניהול בארץ ובחו״ל  (ניהול חברה, מחלקות פיתוח עיסקי  

פרויקטים ועוד) הכוללים פיתוח והטמעה של טכנולוגיות מתקדמות.

 בשנים האחרונות פועל כיועץ ארגוני, מנטור לסטרטאפים (באקסלרטור techstars) ולחברות במכון הייצוא לישראל.  מלווה מגוון חברות וארגונים (צה״ל, משרדי ממשלה שונים ועוד)

 

כיום שותף ומייסד בחברת הסטרטאפ  ,המפתחת פלטפורמה ייעודית לתחום הייעוץ הארגוני בשילוב בינה מלאכותית.  

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page