top of page

תקצירי הרצאות (מושבים מקבילים בוקר יום 1) - כנס 2022





פתוח ארגוני בר קיימא - גיוון, שילוב ושותפות בארגונים: מדוע? לאן? כיצד? מי?

מנחה פרופ' הלנה דה-סביליה סינה


מטרת מרחב ידע זה היא מבט וניתוח בקורתי על הזיקה בין גיוון, שילוב ושותפות בארגונים. במסגרתו יוצג פסיפס של נקודות מבט מהקשרים ארגונים שונים תוך  דגש על הפרספקטיבה, חוויות וניסיון של יועצות.ים ארגוניים ומאידך גיסא  ומאידך גיסא זווית הראיה וחוויות של מובילי ארגונים.

 

במרחב נדון בארבע שאלות:

מדוע? חיוני לפתח מרחבי מפגש משותפים לנשים וגברים שונות ושונים בארגונים? 

כיצד? מפתחים ומיישמים מרחבי מפגש משותפים בארגונים או מול ארגונים?

לאן? פנינו מועדות? מהם היעדים? מהי הצלחה ובאיזה אופן נעריך אותה? 

מי? תפקיד וחוויתן.ם של יועצות ויועצים/נשות ואנשי פתוח ארגוני בפתוח ארגוני בר קיימא ויצירת זיקה מיטבית בין גוון, שילוב ושותפות.

 

על המשתתפים במרחב הידע:

 מנחה: פרופ' הלנה דה-סביליה סינה - האקדמית עמק יזרעאלמומחית בתחום גוון חברתי, קונפליקטים בין קבוצות ובניית שותפויות



ד"ר אוריאנה עבוד ארמלי - חברת סגל באקדמית עמק יזרעאל   ויועצת ארגונית 

הזהות המקצועית של יועצת אישה בחברה הערבית: אילו שינויים נדרשים? כיצד מחוללים אותם?



הגב' פירוז אבו שיכה - יועצת ארגונית ועסקית, מייסדת I.Project 

לווי נשים ערביות בשלבי בניית העסק, יעוץ ופיתוח עסקים קיימים: בין תיאוריה, מחקר ופרקטיקה

ד"ר רפי אפלר-ח'טאב - מנכ"ל Eppler Consulting, מרכז מינרבה לחקר אוכלוסיות מודרות בזִקנה, אוניברסיטת חיפה

עיצוב של סביבות עבודה ידידותיות לגיל (המבוגר): מודל של הפרקטיקה וכלי להערכת רמת ה"ידידותיות"

למצגת של ההרצאה 



ד"ר רחלי אשוול - המרכז הבין-תרבותי לירושלים 

גיוון במרחב העבודה הארגוני - מגיבוש יעדים לתהליכי יישום הלכה למעשה: מקרה בוחן של המרכז הבין-תרבותי לירושלים



 


היברידי הוא השחור החדש. אבל האם כולם יודעים להטמיע סביבת עבודה היברידית באופן מוצלח ומותאם לארגון? - חקר מקרה

מנחה איה לחמי



היום אנחנו כבר יודעים - ההיברידי כאן להישאר. עם זאת, הרבה מהחברות לא מפיקות את המרב מהשיטה, מפספסות את יתרונותיה העצומים ונתקלות באתגרים משמעותיים. במהלך המפגש נציג מקרה בוחן של לקוח, חברה פיננסית בת אלפי עובדים, שהטמיעה בעל כורחה מודל עבודה היברידית. החברה נמצאת כעת בתהליך בחירה של יישום המודל ולפיכך פנו לייעוץ מקצועי. נציג בפני המשתתפים את תהליך העבודה ואת השיטה הייחודית שפיתחנו לעבודה במודל ההיברידי, כך שיוכל להתאים למגוון רחב של תפקידים, מחלקות וארגונים.

העוגן התיאורטי נשען על מודל הבשלות למעבר לעבודה היברידית. חטיבת המחקר והפיתוח שלנו ב-Consultants AL פיתחה את מודל הבשלות על מנת לסייע לארגונים לבצע נכון את המעבר לעבודה היברידית. המודל מבוסס על ארבעה מרחבים שזוהו כמאפשרים קריטיים ליכולת להטמיע עבודה היברידית בהצלחה: 1. מנהיגות, תרבות ומשמעות 2. מבנה והגדרות תפקיד 3. שיטות וסביבת עבודה 4. ממשקים וצוותים

המשתתפים יקבלו סקירה תיאורטית מקיפה בנוגע למגמות של השינויים בעולם העבודה וסביבות עבודה חדשות ולאחר מכן יקבלו כלי עבודה  ייעוצי ויישומי מן המעלה הראשונה, בו יוכלו להשתמש על מנת לסייע ללקוחותיהם להטמיע מודל עבודה חדשה. בתום המפגש יקבלו מדריך מלא לשימוש בכלי





על המנחה:

איה לחמי - מנכ"ל AL Consultants

יועצת ארגונית ופסיכולוגית תעסוקתית, שליוותה עד היום מאות חברות, הנהלות ומנכ"לים בתהליכי אסטרטגיה פנים ארגוניים ליצירת צמיחה משמעותית בחברה. 

על בסיס ניסיונה העשיר ותוך למידה והתעדכנות שוטפת במגמות ארגוניות בולטות, איה מנחה ומרצה בכנסים, וובינרים ואירועים מקצועיים, במטרה להביא ידע רלוונטי וכלים חדשניים בתחומי האסטרטגיה, ניהול והון אנושי. 

המומחיות של איה היא בהתאמת פתרונות שיסייעו לחברות לשגשג בעולם העבודה החדש, ולעמוד איתנות אל מול שינויים תכופים ותנודות גלובליות. על פי תפישת עולמה, ניהול בעולם עבודה משתנה מצריך גמישות מחשבתית ורסטיליות ויצירתיות גואה. ברוח זו, היא מובילה את AL Consultants ואת הערכים הללו מנחילה בכל תהליך ארגוני אותו היא מובילה.



 

מהי הזהות של היועץ הארגוני וליבת הפעולה שלה.ו? - מפגש קהילה

מנחה ד"ר יובל דרור


המפגש ינוע בין תפיסת הייעוץ כ'פרקטיקה' לבין תפיסתו כ'פרופסיה' ע"י הצגת 5 ליבות המרכיבות את הזהות המקצועית האפשרית של יועץ לפיתוח ארגוני. מודל חמש הליבות יוצג בקצרה הן בהקשר של הפרקטיקה של המקצוע, הן בהקשר של התאוריות של המקצוע והן בהקשר של ההתפתחות שלו מאז ימי קורט לוין. כל אלו כאנטיתזה לדיון הרווח על 'גבולות' המקצוע.

המפגש יאפשר למשתתף להסתכל על עצמו ב'מראה' המשקפת את אופי פעולתו כיועץ לפיתוח ארגוני מול חמש 'ליבות' אפשרויות. בנוסף, מטרתו של המפגש היא לתרום לתהליך ההתהוות של המקצוע בדרך של דיאלוג על תפיסות עולם, ערכים ועקרונות פעולה באופן שיקדם הסכמות בקרב קהילת אנשי המקצוע לגבי הזהות של היועץ כאיש מקצוע.

נפתח בהקדמה קצרה כ'מזון לנשמה' על חמשת 'עמודי התווך' של הזהות המקצועית. לאחר מכן נתכנס למבנה שיח של 'קפה עולמי' בשני סבבים מול שתי שאלות מובילות: השאלה הראשונה תזמין שיתוף סביב פרויקטים ייעוציים המגלמים פיתוח ארגוני במייטבו; השאלה השנייה תזמין שיח על הדרישות המינימליות בהן צריך לעמוד פרויקט כדי שייתפס כפרויקט בפיתוח ארגוני. לאחר מכן נשתף במליאה ונקיים שיח סביב השאלה: על מה אפשר ואי-אפשר להסכים היום באשר לליבת הפרופסיה.


על המנחה:

ד"ר יובל דרור - +40 שנות ניסיון בפיתוח ארגוני. עד לאחרונה מרצה בתחום הפיתוח הארגוני באוניברסיטת תל-אביב, הקמתי וניהלתי את התכנית לתואר שני בייעוץ ארגוני בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב. פעיל במרחב החברתי ובמגזר השלישי להעצמה שלו ביחס למגזרים הראשון והשני. מתמחה באתיקה בעסקים וביישומים של תאוריות מאסכולות המורכבות והכאוס בארגונים.



Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page